Dacia Duster. Suomen järkevin maasturi.

Dacia-Duster-header

Uusi Dacia Duster, ainoa järkimaasturi, on nyt entistäkin parempi: uusi sisustus, parempi varustelu, enemmän lisävarustevaihtoehtoja ja mikä parasta, moottorit maailman huipulta! Enemmän vääntöä ja tehoa, ja silti pienempi kulutus ja vähentyneet päästöt. Duster on aito maastoauto 210 mm:n maavaralla ja lyhyillä koriylityksillä, joko etu- tai nelivetoisena, ja se soveltuu hyvin myös kaupunkiajoon ketteryytensä ja katu-uskottavuutensa ansiosta. Laadusta kertoo Dacian takuu: 3 vuotta tai 100 000 km, sisältäen 24h-tiepalvelun. Tule ja koeaja Dacia Duster – järkevin auto Suomen sääoloihin. Uskomattoman järkevällä hinnalla.

Dacia_banner-edition_2016

Onnea Land Rover!

Maailman suosituin autoohjelma Top Gear valitsi maastureiden ja katumaastureiden Top 5 -listan:

1. Land Rover Discovery (alk. 61 472 €)
2. Land Rover Defender (alk. 46 081 €)
3. Dacia Duster 4×4 (22 555 €)
4. Subaru Forester (alk. 32 866 €)
5. Mercedes-Benz G (alk. 168 321 €)

Vertaa Dacia Duster -dieselnelivetoa kilpailijoihin!

Merkki ja malli CO2 g/km Maavara mm Hinta € Erotus €
Dacia Duster dCi 110 4×4 Laureate 123 210 22 399,04
Skoda Yeti 2.0 TDI 110 4×4 Active 137 180 28 163,51 + 5 764
Kia Sportage 2,0 AWD CRDi-R EX 149 172 35 490,01 + 13 091
Honda CR-V 1,6 Diesel Joy Edition 129 165 40 156,13 + 17 757

Vertailu segmentin muihin dieselnelivetoihin (alkaen hinnat ilman toimituskuluja). Lähde: Autotietokanta ja internet-sivut 27.1.2016.

Edustavaa muotoilua. Seikkailijan ulkonäköä.

Uuden Dusterin muotoilu korostaa auton seikkailijan luonnetta sekä sen modernia ja dynaamista tyyliä. Uusi keula ja sen kromattu säleikkö sekä uudet ajovaloumpiot päiväajovaloilla, uudet kattokiskot…

Kauniimpi. Toimivampi. Uudistuneet sisätilat.

Todellinen uudistus löytyy auton sisältä: käytännölliset ja muunneltavat sisätilat on suunniteltu täysin uudelleen, kolme uutta huolella viimeisteltyä verhoiluvaihtoehtoa, joista yksi nahkaverhoilu sekä uudelleen suunniteltu kojelauta kromisine yksityiskohtineen. Duster on todistus siitä, että hyvä maku ei ole kiinni rahasta.

* Nahka-/keinonahkaverhoilu. Istuinverhoilun selkäosa ja istuinosa on aitoa nahkaa.

Kaikenlaiseen maastoon. Mitä voisit todelliselta nelivedolta odottaa?

Uusi Duster on todellinen maastoauto, koeteltu kaikissa olosuhteissa. Nelivetoisen auton maavara on korotettu 21 cm:iin (lähestymiskulma 29,3°, ramppikulma 23° ja poistumiskulma 34,9°), joten auto pärjää lähes missä tahansa olosuhteissa teillä ja poluilla.

Auto sopeutuu kaikkiin tilanteisiin helppokäyttöisen nelivetonsa ansiosta. Kun ajoneuvon pitoon liittyvät olosuhteet ovat hyvät, ajamisessa kannattaa hyödyntää 4×2-tilaa. Moottorin vääntö siirretään tällöin kahdelle etupyörälle, jolloin polttoaineenkulutus on optimoitua. AUTO-tilassa vääntö siirretään tarvittaessa automaattisesti neljälle pyörälle pito-olosuhteiden mukaan kaikentyyppisillä tienpinnoilla ajettaessa, ilman että kuljettajan tarvitsee huolehtia asiasta. Pidon ja vedon suhde on siis aina mahdollisimman hyvä. Hankalissa olosuhteissa tai kumpuilevalla, lumisella tai hiekkaisella tienpinnalla ajettaessa voidaan moottorin vääntö siirtää LOCK-tilassa neljälle pyörälle, jotta auton etenemiskyky on paras mahdollinen.

6-portainen vaihteisto* täydentää auton off-road-suorituskykyä. Erityisen lyhyt 1.-vaihde soveltuu ajoon alhaisella nopeudella kumpuilevassa maastossa, mäkilähtöihin tai raskaan kuorman vetoon. Auto on kokoonsa nähden kompakti ja kevyt, minkä ansiosta se on ketterä ja suorituskyvyltään entistä parempi. Mitä muuta voisit nelivedolta odottaa?

* TCe- ja dCi-moottoreiden yhteydessä.

Uusia varusteita. Hyödyllistä tekniikkaa.

Uusi Duster tarjoaa edullisella Dacia-hinnalla runsaasti uusia varusteita, kuten vakionopeussäätimen ja nopeudenrajoittimen, peruutustutkan, kuljettajanpuoleisen impulssitoimisen lasinnostimen ja ulkolämpötilan osoittimen.* Helppokäyttöisen MEDIA NAV -multimediajärjestelmän* ja 7-tuumaisen kosketusnäytön (18 cm) avulla voit selata eri toimintoja: GPS-navigointi, radio, ulkoiset musiikkilaitteet, matkapuhelin… Bluetooth®-yhteyden avulla voit soittaa puheluita hands free -yhteyden kautta tai kuunnella musiikkia suoratoistona. Ulkoiset musiikkilaitteet voi myös kytkeä suoraan etupaneelin USB- tai AUX-liitäntään.

* Version mukaan vakio- tai lisävaruste.

Tehokkaat ja ekologiset moottorit… Ajamisen nautintoa.

Uudessa Dusterissa on uudet, hiljaiset ja taloudelliset bensiini- ja dieselmoottorit, niin 4×2- kuin 4×4-versioissa. Yksi markkinoiden parhaimmista dieselmoottoreista, dCi 110, tarjoaa ajonautintoa, alhaisen polttoaineenkulutuksen ja vähäiset päästöt. Bensiinipuolella uusi Duster tarjoaa 1.6 16v 105 hv:n moottorin sekä uuden turboahdetun TCe 125 -suorasuihkutusmoottorin, joka on erityisen hiljainen ja tehokas. Huomionarvoista on, että Dusterin äänieristystä on kehitetty parantamalla auton akustiikkaa ja vähentämällä havaittavaa värähtelyä.

TCe 125
Uudessa TCe 125 -moottorissa yhdistyvät teho ja pehmeäkäyntisyys. Turbolla varustetussa bensiinimoottorissa on 6-vaihteinen manuaalivaihteisto, ja se tarjoaa optimoitua ajamista. 125-hevosvoimainen moottori kiihtyy erinomaisesti jopa alhaisilla kierroksilla tehonsa ja voimakkaan vääntönsä ansiosta (205 Nm käyntinopeudella 2000 r/min). Moottorin kulutus on tehokkuudesta huolimatta alhainen, 6,3 l/100 km ja sen CO2-päästöt 145 g/km*, joten auto on aiempaa ympäristöystävällisempi. Lisäetuna TCe-moottorin jakokoneisto on toteutettu ketjulla. Moottori soveltuu erinomaisesti kaupunkiajoon ja viehättää erityisesti ajonautintoa tarjoavien ominaisuuksiensa vuoksi.

dCi 110
Dieselmoottoria etsivälle kuljettajalle uusi Duster tarjoaa pehmeäkäyntisen, dynaamisen, miellyttävän, jämäkän ja taloudellisen dCi 110 hv -moottorin, jonka kulutus on 4×2-mallissa 4,8 l/100 km ja CO2-päästöt ovat 127 g/km ja 4×4-mallissa vastaavat luvut ovat 5,2 l/100 km ja 135 g/km*.

1.6 16v 105
Uuteen Dusteriin on saatavilla 1.6 16v 105-hevosvoiman moottori, joka on edullisempi ja soveltuu moneen käyttötarkoitukseen. TCe 125 -moottori taas on suunniteltu kuljettajalle, joka odottaa enemmän tehoa esimerkiksi kuorman vetoon tai mäkisillä teillä ajoa varten.

Käytännölliset säilytys- ja tavaratilat.

Runsaat säilytystilat ovat kätevästi käden ulottuvilla: kojelaudan ja ovien uudet säilytyslokerot, mukitelineet edessä ja takana, valaistu hansikaslokero… 1/3–2/3 -suhteessa kääntyvien takaistuinten ansiosta voit muunnella tilaa tarpeen mukaan. Suuri 475-litrainen tavaratila muuntuu 1 636-litraiseksi tilaihmeeksi, kun käytössä on vain kaksi etuistuinta*. Suurten tavaroiden kuljetus onnistuu siis hyvin tässä poikkeuksellisen suuressa tilassa. Kuormausta helpottaa myös leveä tavaratilan aukko. Uusi Duster on mukava, tilava ja käyttäjäystävällinen, ja se todistaa, että parhaimmat muutokset ovat niitä, jotka helpottavat arkipäiväämme.

* 4×2 -versiossa 475 / 1 636 litraa, 4×4 -versiossa 443 / 1 604 litraa.

Todellista turvallisuutta.

Uusi Duster on jämäkkä, ja se suojaa kaikkia matkustajia. Jokaisella matkustajalla on omat turvallisuusvarusteensa: etu- ja etusivuturvatyynyt (kuljettaja ja etumatkustaja), ISOFIX-kiinnitysjärjestelmä sivupaikoilla takana ja kolmipisteturvavyöt kaikilla istuinpaikoilla. Auton vahvistettu korirakenne varmistaa matkustajien turvallisuuden kaikissa olosuhteissa. Kuljettajan paikka on korkealla, ajaminen on siis ennakoivaa ja vakaata. Uuden Dusterin vakiovarusteena on ABS-järjestelmä, joka on yhdistetty hätäjärrutustehostimeen ja ESC-ajonvakautusjärjestelmään. Järjestelmät takaavat tehokkaan jarrutuksen ja auton entistä paremman vakauden.

Videot