Dacia.fi
Dacia.fi
  • Etusivu

  • Mallisto

    • Sandero

    • Sandero Stepway

    • Jogger

    • Duster

    • Bigster

  • Myynti ja palvelut

    • Hinnastot ja tekniset tiedot

    • Rahoituslaskuri

    • Rahoitus

    • Dacia yksityisleasing

    • Nopean toimituksen autot

    • Tiepalvelu

    • Rengastiedot

  • Huolto

    • Huollon tarjoukset nyt

    • Huolenpitosopimus

    • Huoltopisteet

    • Käyttöoppaat ja navigoinnin päivitys

    • Ota yhteyttä huoltoon

  • Info

    • 3 vuoden takuu

    • Dacian menestystarina

    • Varma valinta

    • Dacia ja WLTP

    • Dacia Suomessa

    • Dacia-omistajien kokemuksia

  • Ajankohtaista

    • Kampanjat

    • Uutiset

    • Koeajoartikkelit

    • Oheistuotteet

  • Etsi jälleenmyyjä

  • Ota yhteyttä

  • Dacia Kanava

Etusivu > Dacia – koeajoartikkelit

Lehdistön kommentteja Dacian malleista

Katso alta, mitä lehdistö on kirjoittanut autoistamme koeajojen yhteydessä.

Huom! Osa artikkeleista vaatii kirjautumisen ko. median sivuille.

BIGSTERUUSI DUSTERJOGGER / JOGGER HYBRID 140AIEMPI DUSTERSANDERO / SANDERO STEPWAY

 

Dacia Bigster


22.4.2025
Moottori – Aake Kinnunen – Bigster hybrid 155 Journey

Koeajo: Dacia Bigster – enemmän autoa, enemmän järkeä

”Dacialla odotetaan täyshybridivoimalinjan olevan Bigster-asiakkaiden suosikki. 1,8-litraisen vapaasti hengittävän bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhdistelmä toimii Joggerin, Dusterin ja Renaultin E-techien tapaan, mutta teholukemat ovat nyt 115 kW (155 hv) uuden polttomoottorin ansiosta. Monitilavaihteisto näyttäytyy kuljettajalle tavallisena automaattina, eikä lataamisesta tarvitse huolehtia.”

”Kuljettajalle täyshybridi on helppo ajettava ja sen voimavarat riittävät, vaikka Bigsterissä olisi hiukan kuormaakin. Myös alle viiden litran painunut kulutus sekalaisessa ja vauhdikkaassa ajossa Etelä-Ranskassa on hyvä osoitus siitä, miksi täyshybridi löytänee ostajia Bigsterin tapauksessa.”

Lue koko juttu


8.4.2025
Tekniikan Maailma – Jan Enqvist – Bigster hybrid 155 Journey

Eikä tässä vielä kaikki

”Hybridivoimalinjan sulava toiminta on entisellään. Käyttövoima ja välitykset vaihtuvat kuin ajatus, eikä niistä tarvitse olla tietääkseenkään mittariston pientä EV-merkkivaloa ja polttomoottorin ajoittaista ääntelyä lukuun ottamatta.”

Hyvää: Tilat ja muunneltavuus, taloudellinen hybridivoimalinja.

Lue koko juttu


4.4.2025
Iltalehti – Henri Posa – Bigster hybrid 155 Journey

Miten tämä auto voi maksaa alle 30 000 euroa?

”Koeajolenkin lopuksi kulutusmittari näyttää 4,9 litran lukemaa 100 kilometriä kohden, joka on todella lähellä WLTP-lukemaa. Tähän voi olla tyytyväinen.”

”Isottelija hoitaa arjen askareet myös ajettavuuden puolella. Se taipuu tiukkoihin mutkiinkin tavalla, joka ylittää turhan matalaksi osoittautuvat odotukset. Bigster kallistuu kaarteeseen ja tekee myös pitkittäissuunnassa rauhallisia liikkeitä, mutta kori pysyy hallinnassa.”

Lue koko juttu

TUTUSTU BIGSTERIINLÖYDÄ LÄHIN JÄLLEENMYYJÄVARAA KOEAJO


Uusi Dacia Duster


12.2.2025
Iltalehti – Arttu Toivonen – Duster mild hybrid 130 4×4 Extreme

Halpismaasturi koeajossa: Hintaansa nähden yllättävän pystyvä auto

”Auto toimii oletusarvoisesti aina startista Auto-tilassa, mikä on pääosin etuvetoinen, mutta kytkee takapyörät kunnolla mukaan karkeloihin jos Dacia huomaa erimielisyyksiä tienpinnan kitkan ja kuljettajan käskyjen välillä. Systeemi saa itsensä päälle muuten ilahduttavan nopeasti, tai ainakin teki niin toimittajan ahnehtiessa liukkaan pikkutien mutkaa. Takapyörät nappasivat vetämään niin nopeasti, että hallitun vastaohjauksen jälkeen oli pakko tarkistaa oliko tullut itse kytkettyä moodi Off-Roadille. Ei ollut – Dacia oli vain laskeskellut että olisi syytä auttaa tässä kohden.”

”Dacian YouClip -kiinnikkeet ovat umpinerokas keksintö. Näitä on ympäri autoa, ja niihin saa erilaisia lisävarusteita taskulampusta puuhapussiin.”

Lue koko juttu


7.2.2025
Kaasujalka – Timo Kiiski – Duster hybrid 140 4×2 Extreme

Duster sen kun komistuu

”Onhan Dusterissa edelleen tiettyä karkeutta, mutta todella kauas on menty niistä ajoista, kun merkki rantautui Suomeen. Tämä pätee niin Dusterin ulkonäköön kuin ajokokemukseenkin.” 

”Oma keskikulutukseni koeajoviikolla oli 5.5 l/100 km. Etuvetoisella Duster Hybridillä tuli käytyä Vantaalta Tampereellakin, jolloin edestakaista moottoritieajoa tuli laskelmieni mukaan reilut 300 kilometriä. Pidän tuota kulutuslukemaa auton korkeuteen suhteutettuna varsin kelvollisena. Hybridijärjestelmä Dusterissa alentaa paitsi päästöjä, oikeasti myös kulutusta.”

Lue koko juttu


22.10.2024
Metsästys ja Kalastus – Marko Lysmä

Edullinen ja himottu – Dacia Dusterin maastokykyisyys vahvistuu entisestään

”Duster on alusta alkaen ollut katumaasturiksi hyvin maastokelpoinen. Valmistaja panostaa maastossa ajamiseen jatkossa. Auton korin alaosa on suojattu uudella ratkaisulla. Etu- ja takapuskurien alla ajosuojat ovat läpivärjättyä materiaalia, joissa naarmut ja kolhut eivät näy. Paljon muutakin on tehty. Muotoilua on hiottu pyöreästä kulmikkaammaksi, ilmanvastusta on saatu pienemmäksi ja takaluukkua suuremmaksi. Takamatkustajilla on 30 millimetriä enemmän jalkatilaa kuin edellisessä Dusterissa.”

Lue koko juttu


21.9.2024
Iltalehti – Jaakko Isoniemi

Uusi Dacia Duster 4×4 vietiin järkyttävään maastoon – Näin kävi

”Tämän kaiken todettuaan voi yhä todeta, että Duster on halpa auto. Nykyään siinä on esimerkiksi kaikki moderin auton turvallisuusominaisuudet, uusia varusteita, oikeasti aika mukava ulkonäkö ja myös sisältä auto näyttää ihan kivalta.”

Lue koko juttu


14.9.2024
Moottori – Benjamin Helander

Maastotyypit: uudella Dacia Dusterilla raaskii – ja todellakin uskaltaa – mennä kovaankin maastoon

”Kokonaisuudessaan kolmannen polven nelivetoinen Dacia Duster jaksaa yllättää hienoilla maasto-ominaisuuksillaan, käytännöllisyydellään, varustelullaan sekä jopa säväyttävällä ulko- ja sisäilmeellään. Uskaltaa todeta, että varsinkaan 30 000 euron hintaluokassa Suomen markkinoilla ei ole tällä hetkellä saatavilla yhtäkään toista autoa, joka yhdistäisi Dusterin tavoin maasto-ominaisuudet kuitenkin ihan salonkikelpoiseen perheautoon.”

Lue koko juttu


10.5.2024
Maaseudun Tulevaisuus – Jarmo Palokallio

Euroopan myydyin katumaasturi uudistui − tuloksena vaikeasti ohitettava neliveto hintaluokassaan

”Yhtä pätevää nelivetoista katumaasturia on vaikea löytää Dusterin hinnalla. Samalla auton ajettavuus on parantunut ja tekniikka päivittynyt.”

Lue koko juttu


12.5.2024
Moottori – Aake Kinnunen

Koeajo: Dacia Duster – herää kysymys, mitä ihmettä muut tekevät?

”Autossa on kaikki tarpeellinen, muttei juurikaan mitään turhaa. YouClip on raikas uutuus ja antaa mahdollisuuksia auton muovaamiseen omia käyttötarkoituksia varten. Dacia on myös löytänyt oman lokeronsa markkinoilta edullisten ja harrastushenkisten autojen parista.”.”

Lue koko juttu


25.4.2024
Tekniikan Maailma – Velimatti Honkanen

Alle 30 000 eurolla on hankala löytää montaa pätevämpää uutta autoa

”Nelivedolla pääsimme ajamaan pienimuotoisella maastoradalla, joka kyllä riitti osoittamaan auton kyvykkyyden. Lähtökohtana hyvälle etenemiselle on lähes 22 sentin maavara, eikä se etuvetoisessakaan ole kuin vajaan sentin pienempi.”

Lue koko juttu


25.4.2024
Iltalehti – Henri Posa

Tässä on mökkiteiden uusi komea sankari – Sisältää nerokkaan ratkaisun

”Dacian ja Renaultin My Safety Perso on ihana asia. Se sallii kuljettajan talleentaa itselleen haluamansa asetukset kuljettajaa avustaviin järjestelmiin, kuten EU:n pakottamaan “älykkääseen” nopeusavustimeen (ISA), ja ne saa haettua käynnistyksen jälkeen yhtä perinteistä painiketta tuplanäpäyttämällä.”.”

Lue koko juttu

Kuuntele myös Henri Posan ja Arttu Toivosen kommentit täysin uudesta Dusterista Iltalehden Autoradio-podcastissa.

TUTUSTU DUSTERIINLÖYDÄ LÄHIN JÄLLEENMYYJÄ KATSO NOPEAN TOIMITUKSEN AUTOT


Dacia Jogger


22.8.2023
Auto, tekniikka ja kuljetus – Miika Tokee

Mukavan simppeli

”Autoa voi käyttää joko seitsenpaikkaisena, tai 600 litraisella tavaratilalla varustettuna napsauttamalla kolmannen rivin istuimet irti. Takimmaiset paikat ovat yllättävän tilavia ja pidempikin mies mahtuu mukavasti.”

[Hybridillä] ”Liikkeelle lähdetään sähkömoottorin avulla, joten se tapahtuu miellyttävän ripeästi ja hiljaisesti.”

Lue koko juttu


12.5.2023
Iltalehti – Jaakko Isoniemi

Törkeän halpa tila-auto mykisti toimittajan: ”Käsittämätöntä, että tällaisen voi saada alle 30 000 eurolla”

”On aivan käsittämätöntä, että Suomesta voi ostaa 7-paikkaisen alle viisi litraa satasella kuluttavan, akseliväliltään 2,9-metrisen tila-auton alle 30 000 eurolla.” ”Mutta autoa, sitä Daciassa saa tähän hintaan todella, todella paljon. Härpäkkeiden sijaan Jogger Hybridissä on pääosassa hyvin toimiva auto.”

Lue koko juttu


24.2.2023
Kauppalehti – Jussi Pennanen

Perhemallin hybridi-Dacia on todellinen yllättäjä – Kokonaisuutta ei odottaisi 30 000 euron autolta

”Hybridivoimalinja yhdistettynä automaattivaihteistoon tekee etenemisestä bensaversiota miellyttävämpää. Kepittää ei tarvitse, ja ohitukset sekä ramppiliittymät taittuvat miellyttävästi. Mäkinenkään maasto ei aiheuta nykimistä, vaikka voimansiirto pallottelee jatkuvasti moottoreiden ja vaihdevälitysten välillä.” 

Lue koko juttu


24.2.2023
Ilta-Sanomat – Harry Kuurio

Suomen edullisimman seitsemän­paikkaisen pihistelijä­hybridin voimalinja saattaa hämmentää

”Suurin yllätys lienee kuitenkin auton kulutus, sillä testilenkin aikana kulutus jäi vain 4,6 litraan sadalla sekalaisessa, moottoritiepätkiäkin sisältäneessä noin 100 kilometrin ensitestissä. Se on suorastaan erinomainen tulos tämän kokoluokan autolle, vaikka lenkin keskinopeus jäikin suhteellisen alhaiseksi.” 

Lue koko juttu


19.2.2023
Moottori – Tuomas Rajala

Maistiainen: Dacia Jogger Hybrid – Historian kallein Dacia on silti sikahalpa

”On aivan käsittämätöntä, että Suomesta voi ostaa 7-paikkaisen alle viisi litraa satasella kuluttavan, akseliväliltään 2,9-metrisen tila-auton alle 30 000 eurolla.” ”Mutta autoa, sitä Daciassa saa tähän hintaan todella, todella paljon. Härpäkkeiden sijaan Jogger Hybridissä on pääosassa hyvin toimiva auto.” 

Lue koko juttu


16.2.2023
Ilta-Sanomat – Kari Ylänne

Koeajossa seitsemän hengen säästöpakkaus – asialliset hommat hoitavaa Dacia Joggeria ei hinta rasita

”Dacian hankkineita voi ymmärtää, kun ottaa Jogger-mallin koeajoon. Pikaisessa kasvojenkohotuksessa piipahtanut Jogger saattaa edustaa juuri nyt merkin parasta osaamista.” 

Lue koko juttu


31.1.2023
Iltalehti – Arttu Toivonen

Edullinen Dacia hämmentää koeajossa – ”Oikeasti todella hyvä auto”

”Parista pienestä puutteestaan huolimatta Dacia Jogger Extreme oli todella positiivinen kokemus. Se on hyvä, konstailematon ja rehellinen perusauto joka toteuttaa sille asetetut tehtävät mainiosti.” 

Lue koko juttu

TUTUSTU JOGGERIIN TARKEMMIN LÖYDÄ LÄHIN JÄLLEENMYYJÄ KATSO NOPEAN TOIMITUKSEN AUTOT


Dacia Duster (aiempi korimalli, Duster II)


14.2.2023
Iltalehti – Arttu Toivonen

Koeajossa uudistunut Dacia Duster – Edullinen maasturi on entistä parempi

”Huonopintaisilla väylillä, lumipolanteissa ja hiekkatiellä Duster kulkee miellyttävästi. Se ei ole mikään taikamatto, vaan ihan rehellinen perusmaastoauto.”

Lue koko juttu


23.1.2023
Moottori – Petri Munukka

Koeajo: Dacia Duster TCe 150 4×4 Journey – Rahalle vastinetta

”Duster on oiva perheauto tiloiltaan. Takaistuimelle mahtuu aikuinen niin polvi- kuin pääntilankin puolesta.”

[Dusterin alusta on] ”…hämmästyttävän pystyvä ja mukava tien huonontuessa tasoittamaan röykkyjä ja lumipolanteita.”

Lue koko juttu


7.1.2023
Ilta-Sanomat – Kari Ylänne

Koeajo: Dacia Duster TCe 150 4×4 Journey

”Etelä-Suomen mahdollisesti lumisimpaan viikkoon ajoittunut koeajo todisti, ettei Dusterin neliveto ole mikään päälle liimattu ominaisuus. Dusteriin liitetyn katumaasturi-sanan etuosan pystyi pyyhkimään mielestään syvässä hankiajossa. DUSTER tuntuu paranevan jokaisen mallipäivityksen jälkeen.”

Lue koko juttu


Sandero Stepway

19.3.2023
Ilta-Sanomat – Tommi Lempinen

Voiko halpa tuntua hyvältä? Koeajossa uudistettu Dacia Sandero Stepway 110

”Modernin koneen kolmisenkymmentä lisäheppaa tuovat joka tapauksessa menoon käyttökelpoista lisäpuhtia ilman kulutuksen kasvamista. Koeajossa autolla pääsi sekalaisessa ajossa reiluun kuuteen litraan sadalla. Kone vääntää mukavasti ja Dacia Sandero Stepway on suorastaan erinomainen paketti varsinkin taajama-ajoon ja lyhyemmille matkoille. Auto ei silti tunnu mitenkään tukkoiselta pidemmänkään matkan taitossa.”

Lue koko juttu


15.2.2023
Moottori – Manu Tuppurainen

Koeajo: Dacia Sandero Stepway – puhdikkaammin tehokkaammalla moottorilla

”Auto on muutenkin mukava ja ketterä pyöritellä kaikenlaisissa liikennetilanteissa. Pienuutensa vuoksi se on myös parhaimmillaan kaupungissa, mutta moottoritieajokin sujuu, auto menee suoraan koko ajan, ja välityssuhteet toimivat hyvin moottoritielläkin. Alustatuntuma Sandero Stepwayssa on miellyttävä kaikissa olosuhteissa, auton alusta suodattaa hyvin alustan epätasaisuudet.”

Lue koko juttu

TUTUSTU SANDERO-MALLIINTUTUSTU SANDERO STEPWAY -MALLIIN

LÖYDÄ LÄHIN JÄLLEENMYYJÄ KATSO NOPEAN TOIMITUKSEN AUTOT


Sandero Stepway otti toisen sijan Tekniikan Maailman suuressa talviautovertailussa talvella 2022 (Tekniikan Maailma 4/2022) ja osoitti olevansa kerrassaan mainio auto myös Suomen talveen. Samalla Sandero Stepwayn vertailumenestys kertoo, ettei hyvän talviauton tarvitse olla kallis, ja että Dacian yksinkertaisemmat ratkaisut ovat erinomaisen päteviä meidän talviolosuhteissamme. Testattu malli oli Sandero Stepway TCe 90 aut Comfort, joka on vastaava kuin nykyään mallistosta löytyvä Sandero Stepway TCe 90 aut Expression.

Lue yhteenvetomme Sandero Stepwayn tuloksista täältä.

Koko vertailun löydät täältä (vaatii kirjautumisen).

 

TUTUSTU SANDERO-MALLIINTUTUSTU SANDERO STEPWAY -MALLIIN

LÖYDÄ LÄHIN JÄLLEENMYYJÄ KATSO NOPEAN TOIMITUKSEN AUTOT

Kiinnostaisiko rahoitus tai koeajo?

Etsi jälleenmyyjä

Varaa koeajo

Ota yhteyttä

Hinnastot

Rahoituslaskuri

Dacia-mallisto

  • Sandero
  • Sandero Stepway
  • Jogger
  • Duster
  • Bigster - ennakkomyynnissä

Dacian ostaminen

  • Rahoituslaskuri
  • Varaa koeajo
  • Ota yhteyttä myyntiin
  • Etsi jälleenmyyjä
  • Kampanjat

Dacian omistaminen

  • 3 vuoden takuu
  • Tiepalvelu
  • Käyttöoppaat
  • Huolenpitosopimus
  • Varaa huolto

Lisää Daciasta

  • Varma valinta
  • Dacian menestystarina
  • Dacia mediassa
  • Dacia-omistajien kokemuksia

Somekanavat

Nordic Automotive Services Oy |Maahantuonnin yhteystiedot
Dacia Suomi |dacia.fi
Renault Suomi |renault.fi

Olemme osa BASSADONE AUTOMOTIVE NORDIC -konsernia

| bassadone.fi
Evästeet Tietosuoja Käyttöehdot Tietoa ominaisuuksista

© Copyright 2025 Dacia Suomi

  • Etusivu
  • Mallisto
    • Sandero
      • Mitat, vanteet ja värit
      • Multimedia ja ajoavustimet
      • Sandero lisävarusteet
    • Sandero Stepway
      • Mitat, vanteet ja värit
      • Multimedia ja ajoavustimet
      • Sandero Stepway lisävarusteet
    • Jogger
      • Mitat, vanteet ja värit
      • Multimedia ja ajoavustimet
      • Jogger lisävarusteet
    • Duster
      • Mitat, värit ja vanteet
      • Multimedia ja ajoavustimet
      • Duster lisävarusteet
    • Bigster
      • Mitat, värit ja vanteet
      • Multimedia ja ajoavustimet
      • Bigster lisävarusteet
  • Myynti ja palvelut
    • Hinnastot ja tekniset tiedot
    • Rahoituslaskuri
    • Rahoitus
    • Dacia yksityisleasing
    • Nopean toimituksen autot
    • Tiepalvelu
    • Rengastiedot
  • Huolto
    • Huollon tarjoukset nyt
    • Huolenpitosopimus
    • Huoltopisteet
    • Käyttöoppaat ja navigoinnin päivitys
    • Ota yhteyttä huoltoon
  • Info
    • 3 vuoden takuu
    • Dacian menestystarina
    • Varma valinta
    • Dacia ja WLTP
    • Dacia Suomessa
    • Dacia-omistajien kokemuksia
  • Ajankohtaista
    • Kampanjat
    • Uutiset
    • Koeajoartikkelit
    • Oheistuotteet
  • Etsi jälleenmyyjä
  • Ota yhteyttä
  • Dacia Kanava