Uusi Dacia Jogger nyt myös hybridinä!
Dacia Jogger on täysin uusi Dacia-malli, jossa farmariauto, katumaasturi ja tila-auto on mainiolla tavalla liitetty yhteen pakettiin. Yhdistämällä näiden kaikkien parhaita ominaisuuksia Jogger todistaa, että perheauto voi olla kaikkea muuta kuin tylsä. Jogger on vihdoin saatavana myös automaattivaihteisena hybridiversiona, kun Dacia on tuonut markkinoille Jogger HYBRID 140 -mallinsa. Voit siis edelleen nauttia kaikesta siitä tilasta ja käytännöllisyydestä, jota Jogger tarjoaa – hybridinä. Itselataava hybridi on saatavana kattavimmin varustellulla Extreme -varustelutasolla. Lue lisää Jogger HYBRID 140 -mallista alta.
Valitse tarpeidesi mukaan joko 5-paikkainen farmariversio jättimäisellä tavaratilalla tai monipuolisesti muunneltava 7-paikkainen auto – maavaraa on molemmissa reippaasti, 20 senttimetriä. Joggerilla pääsee siis ajelemaan sielläkin, missä tie ei ole aivan tasainen ja Joggerin kyytiin ja sieltä pois on helppo nousta.
Muhkeasti tilaa
Dacialle tuttuun tapaan Jogger tarjoaa runsaasti tilaa – 5-paikkaisessa versiossa tavaratila on yli 600 litran suuruinen. Lisäksi Joggerin vahvuutena on muunneltavuus: Istuinpaikkoja on jopa 7 ja niitä voi käyttää tarpeen mukaan. Kolmannelle istuinriville mahtuu matkustamaan kaksi aikuistakin, sillä kattokorkeutta riittää ja istuimet ovat reilun kokoiset.
7-paikkaisissa versioissa on kolmannella rivillä kaksi erillistä istuinta, joista toisen tai molemmat voi tarvittaessa kaataa eteen tai vaikka poistaa autosta kokonaan – myös yksittäin. Kun kyytiin pitää saada paljon tavaraa, toinenkin istuinrivi on kaadettavissa eteen ja tällöin, kun vain etuistuimilla on matkustajia, Joggerin tavaratila kasvaa yli 1,8 kuutiometrin suuruiseksi! Kaikkien seitsemän istuinpaikan ollessa käytössä tavaratilaa on käytettävissä 160 litran verran, eli matkaan mahtuvat hyvin vielä harrastusreput tai kauppakassitkin.
TILAA JOPA
SEITSEMÄLLE
Kuljettajan lisäksi 7-paikkaisen Joggerin kyytiin mahtuu kuusi matkustajaa, ja aikuisetkin matkustavat mukavasti myös taimmaisella rivillä. Halutessaan Joggerista voi tehdä 6-paikkaisen poistamalla kyydistä jommankumman kolmannen rivin erillisistuimista.
VIISI ISTUINPAIKKAA JA
JÄTTIMÄINEN TAVARATILA
5-paikkaisessa Joggerissa tavaratilaa on noin 600 litraa. Saman suuruisen tavaratilan saa käyttöön myös 7-paikkaisessa Joggerissa, kun kyydistä poistaa molemmat kolmannen rivin istuimet. Taimmaisen rivin istuimet on helppo nostaa pois ja laittaa takaisin paikoilleen aina tarpeen mukaan.
KUN HALUAT KULJETTAA
SUURIA JA PITKIÄ TAVAROITA
Joggerin toinen istuinrivi on kaadettavissa kokonaan eteen etuistuimia vasten, jolloin autosta tulee 2-paikkainen ja kyytiin mahtuu todella suuri kuorma. Joggerin tavaratilan leveys on noin metrin ja pituus lähes kaksi metriä.
Kattava, nykyaikainen varustelu
Monipuolisuutensa ansiosta Jogger on mainio auto isommallekin perheelle. Jogger on loistovalinta myös, jos tarvitset paljon tavaratilaa matkatavaroiden, koirien tai vaikka harrastusvälineiden kuljettamista varten. Kuljettamista ja harrastamista ajatellen Joggerissa on kahdella ylimmällä varustetasolla vakiona nerokkaat monitoimikattokaiteet, jotka voi käden käänteessä muuntaa taakkatelineiksi.
Jogger on suunniteltu käytännöllisyyttä silmällä pitäen, tyylikästä ulkonäköä, mukavuutta ja turvallisuutta tietenkään unohtamatta. Sen varustelu on kattava ja sisältää kaiken tarvittavan.
Joggerin multimediajärjestelmät ovat suomenkieliset ja helppokäyttöiset. Edullisimmalla Essential-varustetasolla oman älypuhelimensa voi yhdistää osaksi auton järjestelmää ja hyödyntää sitä auton kosketusnäyttönä Dacian ilmaisen Media Control -sovelluksen avulla. Kahdella ylemmällä varustetasolla puolestaan on vakiona 8-tuumainen suomenkielinen kosketusnäyttö, jossa on myös älypuhelinpeilauksen (Android Auto / Apple Carplay) tuki. Voit siis helposti hyödyntää älypuhelimestasi löytyviä navigointi- ja musiikkisovelluksia autossa ollessasi, suoraan auton ison kosketusnäytön kautta!
Kaikilla varustetasoilla on vakiona mm. ilmastointi, LED-ajovalot, kauko-ohjattu keskuslukitus, ajovakauden hallintajärjestelmä, aktiivinen hätäjarrutustoiminto, E-Call-hätäpuhelujärjestelmä, etu- ja sivuturvatyynyt, turvaverhot sekä mäkilähtöavustin. Ylimmän Extreme-varustetason vakiovarustukseen sisältyy lisäksi käytännöllinen peruutuskamera, automaattinen ilmastointi, älyavainkortti sekä haineväantenni.
Voimanlähteenä Joggerissa on aina nykyaikainen pirteä 110 hevosvoiman bensiiniturbo, jonka yhteydessä on 6-portainen manuaalivaihteisto. Yhdistetty kulutus on versiosta riippuen 5,7-5,8 l/100 km (WLTP-sykli) ja koska Joggerin polttoainesäiliö on 50 litran suuruinen, voi yhdellä tankillisella ajaa noin 800 kilometriä!
Jogger-mallistosta löytyy myös automaattivaihteistolla varustettu ajossa latautuva täyshybridi. Kyseinen malli on nyt koeajettavissa – kysy lisää lähimmältä Dacia-jälleenmyyjältä.Lisää tietoa Jogger HYBRID 140 -mallista löydät alempaa tältä sivulta.
AKTIIVINEN HÄTÄJARRUTUSTOIMINTO
Joskus keskittyminen ja nopea reagointi eivät yksin riitä. Joggerin aktiivinen hätäjarrutustoiminto auttaa välttämään törmäystä tai vähentämään sen voimakkuutta ennakoimalla törmäyksen riskiä. Jos kuljettaja ei reagoi painamalla jarrua riittävän nopeasti tai voimakkaasti, järjestelmä puuttuu peliin ja aktivoi hätäjarrutuksen. Aktiivinen hätäjarrutustoiminto on vakiona kaikissa Jogger-versioissa.
MÄKILÄHTÖAVUSTIN
Liikkeelle lähteminen mäessä on helppoja, sillä Jogger on varustettu mäkilähtöavustimella. Avustin pitää Joggeria paikallaan mäessä hetken sen jälkeen, kun nostat jalkasi jarrupolkimelta, jotta pääset siirtämään jalan kaasulle sujuvasti ja lähtemään matkaan ilman, että auto liikahtaa taaksepäin. Unohda siis käsijarrulla varmistaminen mäkilähdöissä – Jogger hoitaa niissä jarruttamisen puolestasi.
PYSÄKÖINTIAVUSTIMET
Joggeriin on varustetasosta riippuen saatavilla pysäköintitutkat niin taakse kuin eteenkin. Lisäksi saatavilla on peruutuskamera, jonka avulla saat näkymän auton takaa näkyviin suoraan auton suurelle kosketusnäytölle. Nämä käytännölliset varusteet helpottavat pysäköintiä ja vähentävät kolhujen riskiä varoittamalla kuljettajaa mahdollisista esteistä auton takana ja edessä.
KATVEALUEVAROITIN
Kaistanvaihto on helpompaa, kun apuna on katvealuevaroitin, joka varoittaa merkkivalon avulla, jos auton niin sanotussa kuolleessa kulmassa on kaistanvaihtotilanteessa toinen auto. Varustetasosta riippuen saatavilla oleva katvealuevaroitin hyödyntää auton etu- ja takaosassa olevia sensoreita havaitakseen vieressä ajavat autot.
BIGGER, COOLER, JOGGER
Oli harrastuksesi sitten lautailu, pyöräily, mökkeily tai ulkoilu – Jogger tarjoaa tilavan kuljetuksen lajista riippumatta. Tai onko suunnitelmissa pidempi matka perheen, ystävien tai lemmikkien kanssa? Ei hätää! Joggerin kyydissä kulkee suurempikin seurue perille saakka. Katso alta lisää kuvia Joggerin sisätiloista ja muunneltavuudesta.
BIGGER, COOLER, JOGGER
Jogger on tyylikäs kokonaisuus – ihastu sen järkevään muotoiluun.
Nyt saatavilla: Jogger HYBRID 140!
Dacia on siirtynyt uuteen sähköiseen aikakauteen. Palkintojakin haalinut Jogger-mallimme on vihdoin saatavana myös järkevänä automaattivaihteisena hybridiversiona. Voit siis viedä perheesi ja ystäväsi suurille seikkailuille kukkaronnyörejä kuitenkaan liian suuresti avaamatta. Nauti hybriditeknologian tuomista eduista itselataavalla Jogger HYBRID 140:lla. Hiljaista, sähköistä ajoa sekä kokemuksia luonnossa tai kaupungissa, ystävien ja perheen kanssa.
Tätä on Jogger HYBRID 140
Hybriditeknologiamme yhdistää kaksi sähkömoottoria ja polttomoottorin, eikä autoa tarvitse kytkeä kiinni latausta varten, vaan akku latautuu kätevästi ajon aikana. Jogger HYBRID 140:ssa kaikki on yksinkertaista: akusto latautuu hyödyntämällä jarrutuksesta ja hidastuksista syntyvää liike-energiaa. Moottoreiden ohjausjärjestelmä optimoi jatkuvasti niiden toimintaa säästääkseen energiaa ja pienentääkseen hiilidioksidipäästöä. Tähän yhdistyy Jogger HYBRID 140:n fiksu automaattivaihteisto, jonka ansiosta vaihteenvaihdot ovat lähes huomaamattomia ja ajaminen on hauskaa ja helppoa. Jogger HYBRID 140 lähtee aina liikkeelle miellyttävästi sähkön voimin ja kaupunkiajossa se kulkee jopa 80 % ajasta sähköllä. Myös isommissa nopeuksissa sähköä hyödynnetään mahdollisimman paljon. Siten Jogger HYBRID 140:n yhdistetty (WLTP-mittaussyklin mukainen) kulutus on vain 4,8 litraa / 100 km, mikä tarkoittaa, että tankillisella voi ajaa jopa lähes tuhat kilometriä*!
Jogger on aina etuvetoinen, mutta paremman pidon saavuttamiseksi alhaisen pidon pinnoilla, kuten soralla ja lumella, Jogger HYBRID 140 on varustettu Extended Grip -pidonhallintatoiminnolla. Extended Grip -toiminnon voi tarvittaessa kytkeä päälle kojelaudassa olevasta painikkeesta.
*Mitattu yhdistetty kulutus on WLTP-testisyklin mukainen. Todellinen ajomatka tankillisella riippuu aina mm. olosuhteista ja ajotavasta.
100 %
sähköinen liikkeellelähtö
Jogger HYBRID 140:llä liikkeellelähtö tapahtuu aina sähkön voimin, miellyttävästi, ripeästi ja hiljaisesti.
Automaatti-
vaihteisto
Jogger HYBRID 140 on ainoa Jogger-malli, jossa on automaattivaihteisto. Vaihteet vaihtuvat automaattisesti, pehmeästi ja oikeaan aikaan, lähes huomaamatta.
140 hv
Hybridimoottori
Voimalinja yhdistää kaksi sähkömoottoria, polttomoottorin sekä akun, ja tekee Jogger HYBRID 140:stä suorituskykyisen ja mukavan ajaa.
Hidasta ja
lataa!
Hybriditeknologia hyödyntää tehokkaasti kaiken liike-energian esim. jarrutettaessa, mikä vastaavasti polttomoottoriautoissa kadotetaan. Ajotapoja on kaksi joista valita: D-tila: Tämä asetus sallii moottorijarrutuksen samalla tavalla kuin polttomoottoriautoissa. B-tila: Mainio valinta, olitpa sitten kaupunkiympäristössä tai metsäreiteillä. Tämä toiminto vahvistaa jarrutusliikettä hiljennettäessä ja sen ansiosta jarrupoljinta tarvitsee käyttää vähemmän.
Eco
-tila
Pisteenä i:n päälle voit halutessasi hyödyntää kaikki taloudellisen ajon edut yhdellä napin painalluksella. Kun kytket ECO-asetuksen päälle, Jogger auttaa sinua alentamaan polttoaineen kulutusta säätämällä esim. kiihtyvyyttä ja ilmastoinnin tehoa pienemmälle.
Järjestelmät ovat saatavilla varustelutasosta riippuen, vakio- tai lisävarusteina. Kaikki turvajärjestelmät ovat avustavia järjestelmiä ja vastuu ajamisesta on aina kuljettajalla.