Dacia Duster. Suomen järkevin maasturi.

dacia_duster_black_shadow_header

Dacia Duster Black Shadow – kaikilla herkuilla, ilman lisähintaa!

Dacia Duster Black Shadow -erikoismallin kattava vakiovarustelu häikäisee. Vakiona mm. MediaNav-multimediajärjestelmä, peruutustutka, nahkapäällysteinen ohjauspyörä, vakionopeudensäädin ja musta design -paketti sisältäen esimerkiksi 16” kevytmetallivanteet. Moottorivaihtoehdot ovat bensiini TCe 125 etu- tai nelivetoisena ja diesel dCi 110 nelivetoisena. Lisäksi nyt myös etuvetoinen diesel EDC-automaatilla.

Lataa Dacia Duster Black Shadow varusteet ja hinnasto tästä ›

 

Dacia-Duster-header

Dacia Duster, ainoa järkimaasturi, on nyt entistäkin parempi.

Käytönnöllinen sisustus, järkevävarustelu, enemmän lisävarustevaihtoehtoja ja mikä parasta, moottorit maailman huipulta! Enemmän vääntöä ja tehoa, ja silti pienempi kulutus ja vähentyneet päästöt. Duster on aito maastoauto 210 mm:n maavaralla ja lyhyillä koriylityksillä, joko etu- tai nelivetoisena, ja se soveltuu hyvin myös kaupunkiajoon ketteryytensä ja katu-uskottavuutensa ansiosta. Laadusta kertoo Dacian takuu: 3 vuotta tai 100 000 km, sisältäen 24h-tiepalvelun. Tule ja koeaja Dacia Duster – järkevin auto Suomen sääoloihin. Uskomattoman järkevällä hinnalla.

LASKE TÄSTÄ RAHOITUSLASKURILLA KUUKAUSIERÄSI ›

 

Vertaa Dacia Duster -dieselnelivetoa kilpailijoihin!

Merkki ja malli CO2 g/km Maavara mm
Hinta € Erotus €
Dacia Duster dCi 110 S&S 4×4
123 210 20 999
Skoda Yeti 2.0 TDI 110 4×4 Active 137 180 28 395 + 7 396
Nissan Qashqai dCi 130 Visia 4WD 6M/T 129 180 31 210 + 10 211
Kia Sportage 2,0 AWD CRDi EX 136 hv
139 172 37 849 + 16 850
Honda CR-V 1,6 Diesel Elegance Plus (4wd)
129 165 40 314 + 19 315

Vertailu segmentin muihin dieselnelivetoihin (alkaen hinnat ilman toimituskuluja). Lähde: Maahantuojien internetsivut 15.3.2017.

Edustavaa muotoilua. Seikkailijan ulkonäköä.

Dusterin muotoilu korostaa auton seikkailijan luonnetta sekä sen modernia ja dynaamista tyyliä. Näyttävä keula ja sen kromattu säleikkö sekä kauniit ajovaloumpiot päiväajovaloilla, kattokiskot…

Kauniimpi. Toimivampi. Käytännölliset sisätilat.

Todellinen järkevyys löytyy auton sisältä: käytännölliset ja muunneltavat sisätilat on suunniteltu uudella ajatuksella, kolme huolella viimeisteltyä verhoiluvaihtoehtoa, joista yksi nahkaverhoilu sekä kojelauta kromisine yksityiskohtineen. Duster on todistus siitä, että hyvä maku ei ole kiinni rahasta.

* Nahka-/keinonahkaverhoilu. Istuinverhoilun selkäosa ja istuinosa on aitoa nahkaa.

Kaikenlaiseen maastoon. Mitä voisit todelliselta nelivedolta odottaa?

Dacia Duster on todellinen maastoauto, koeteltu kaikissa olosuhteissa. Nelivetoisen auton maavara on 21 cm (lähestymiskulma 29,3°, ramppikulma 23° ja poistumiskulma 34,9°), joten auto pärjää lähes missä tahansa olosuhteissa teillä ja poluilla.

Auto sopeutuu kaikkiin tilanteisiin helppokäyttöisen nelivetonsa ansiosta. Kun ajoneuvon pitoon liittyvät olosuhteet ovat hyvät, ajamisessa kannattaa hyödyntää 4×2-tilaa. Moottorin vääntö siirretään tällöin kahdelle etupyörälle, jolloin polttoaineenkulutus on optimoitua. AUTO-tilassa vääntö siirretään tarvittaessa automaattisesti neljälle pyörälle pito-olosuhteiden mukaan kaikentyyppisillä tienpinnoilla ajettaessa, ilman että kuljettajan tarvitsee huolehtia asiasta. Pidon ja vedon suhde on siis aina mahdollisimman hyvä. Hankalissa olosuhteissa tai kumpuilevalla, lumisella tai hiekkaisella tienpinnalla ajettaessa voidaan moottorin vääntö siirtää LOCK-tilassa neljälle pyörälle, jotta auton etenemiskyky on paras mahdollinen.

6-portainen vaihteisto* täydentää auton off-road-suorituskykyä. Erityisen lyhyt 1.-vaihde soveltuu ajoon alhaisella nopeudella kumpuilevassa maastossa, mäkilähtöihin tai raskaan kuorman vetoon. Auto on kokoonsa nähden kompakti ja kevyt, minkä ansiosta se on ketterä ja suorituskyvyltään entistä parempi. Mitä muuta voisit nelivedolta odottaa?

* TCe- ja dCi-moottoreiden yhteydessä.

Runsaasti varusteita. Hyödyllistä tekniikkaa.

Duster tarjoaa edullisella Dacia-hinnalla runsaasti varusteita, kuten vakionopeussäätimen ja nopeudenrajoittimen, peruutustutkan, kuljettajanpuoleisen impulssitoimisen lasinnostimen ja ulkolämpötilan osoittimen.* Helppokäyttöisen MEDIA NAV -multimediajärjestelmän* ja 7-tuumaisen kosketusnäytön (18 cm) avulla voit selata eri toimintoja: GPS-navigointi, radio, ulkoiset musiikkilaitteet, matkapuhelin… Bluetooth®-yhteyden avulla voit soittaa puheluita hands free -yhteyden kautta tai kuunnella musiikkia suoratoistona. Ulkoiset musiikkilaitteet voi myös kytkeä suoraan etupaneelin USB- tai AUX-liitäntään.

* Version mukaan vakio- tai lisävaruste.

Tehokkaat ja ekologiset moottorit… Ajamisen nautintoa.

Dusterissa on hiljaiset ja taloudelliset bensiini- ja dieselmoottorit, niin 4×2- kuin 4×4-versioissa. Yksi markkinoiden parhaimmista dieselmoottoreista, dCi 110, tarjoaa ajonautintoa, alhaisen polttoaineenkulutuksen ja vähäiset päästöt. Bensiinipuolella Duster tarjoaa 1.6 16v 105 hv:n moottorin sekä turboahdetun TCe 125 -suorasuihkutusmoottorin, joka on erityisen hiljainen ja tehokas. Huomionarvoista on, että Dusterin äänieristystä on kehitetty parantamalla auton akustiikkaa ja vähentämällä havaittavaa värähtelyä.

TCe 125
TCe 125 -moottorissa yhdistyvät teho ja pehmeäkäyntisyys. Turbolla varustetussa bensiinimoottorissa on 6-vaihteinen manuaalivaihteisto, ja se tarjoaa optimoitua ajamista. 125-hevosvoimainen moottori kiihtyy erinomaisesti jopa alhaisilla kierroksilla tehonsa ja voimakkaan vääntönsä ansiosta (205 Nm käyntinopeudella 2000 r/min). Moottorin kulutus on tehokkuudesta huolimatta alhainen, 6,3 l/100 km ja sen CO2-päästöt 145 g/km*, joten auto on aiempaa ympäristöystävällisempi. Lisäetuna TCe-moottorin jakokoneisto on toteutettu ketjulla. Moottori soveltuu erinomaisesti kaupunkiajoon ja viehättää erityisesti ajonautintoa tarjoavien ominaisuuksiensa vuoksi.

dCi 110
Dieselmoottoria etsivälle kuljettajalle Duster tarjoaa pehmeäkäyntisen, dynaamisen, miellyttävän, jämäkän ja taloudellisen dCi 110 hv -moottorin, jonka kulutus on 4×2-mallissa 4,8 l/100 km ja CO2-päästöt ovat 127 g/km ja 4×4-mallissa vastaavat luvut ovat 5,2 l/100 km ja 135 g/km*.

1.6 16v 105
Dusteriin on saatavilla 1.6 16v 105-hevosvoiman moottori, joka on edullisempi ja soveltuu moneen käyttötarkoitukseen. TCe 125 -moottori taas on suunniteltu kuljettajalle, joka odottaa enemmän tehoa esimerkiksi kuorman vetoon tai mäkisillä teillä ajoa varten.

Käytännölliset säilytys- ja tavaratilat.

Runsaat säilytystilat ovat kätevästi käden ulottuvilla: kojelaudan ja ovien uudet säilytyslokerot, mukitelineet edessä ja takana, valaistu hansikaslokero… 1/3–2/3 -suhteessa kääntyvien takaistuinten ansiosta voit muunnella tilaa tarpeen mukaan. Suuri 475-litrainen tavaratila muuntuu 1 636-litraiseksi tilaihmeeksi, kun käytössä on vain kaksi etuistuinta*. Suurten tavaroiden kuljetus onnistuu siis hyvin tässä poikkeuksellisen suuressa tilassa. Kuormausta helpottaa myös leveä tavaratilan aukko. Duster on mukava, tilava ja käyttäjäystävällinen, ja se todistaa, että parhaimmat muutokset ovat niitä, jotka helpottavat arkipäiväämme.

* 4×2 -versiossa 475 / 1 636 litraa, 4×4 -versiossa 443 / 1 604 litraa.

Todellista turvallisuutta.

Duster on jämäkkä, ja se suojaa kaikkia matkustajia. Jokaisella matkustajalla on omat turvallisuusvarusteensa: etu- ja etusivuturvatyynyt (kuljettaja ja etumatkustaja), ISOFIX-kiinnitysjärjestelmä sivupaikoilla takana ja kolmipisteturvavyöt kaikilla istuinpaikoilla. Auton vahvistettu korirakenne varmistaa matkustajien turvallisuuden kaikissa olosuhteissa. Kuljettajan paikka on korkealla, ajaminen on siis ennakoivaa ja vakaata. Dusterin vakiovarusteena on ABS-järjestelmä, joka on yhdistetty hätäjärrutustehostimeen ja ESC-ajonvakautusjärjestelmään. Järjestelmät takaavat tehokkaan jarrutuksen ja auton entistä paremman vakauden.

Videot