Nyt enemmän tehoa kuin koskaan ennen: Dacia-mallistossa uusi 1,3-litrainen TCe-bensiiniturbomoottori!
Dacian emokonsernin, Renault-Nissan-Mitsubishi-allianssin, yhdessä Daimlerin kanssa kehittämä uusi turboahdettu moottori tarjoaa modernia ajonautintoa ja sen molemmat tehoversiot ovat aiempaa suorituskykyisempiä. Samalla uusi moottori on tietysti myös edeltäjiään taloudellisempi ja pienipäästöisempi. Moottoriuutuus on saatavilla sekä järkimaasturi Dusteriin että 7-paikkaiseen Lodgyyn.
Moottorin teho ja vääntö on kasvanut alhaisilta kierroksilta lähtien tarjoten reilusti lisää ajomukavuutta. Uudessa TCe-moottorissa on monia kehittyneitä ratkaisuja, kuten uusittu nokka-akselien muuttuva ajoitusjärjestelmä ja uudenlainen sylinteriputkien pinnoitus kitkan vähentämiseksi. Osittain integroitu pakosarja ja sähköisesti ohjattu turboahdin mahdollistavat entistä paremman yhdistelmän suorituskykyä ja polttoainetaloutta.
Duster-mallistossa on TCe-turbomoottorista 130 ja 150 hv -versiot, sekä etu- että nelivetoisina. Tehokkaampi moottoriversio on saatavilla Prestige-varustetasolla.
Lodgy-mallistossa TCe-turbomoottorissa on aina 130 hevosvoimaa. Vaihteisto kaikissa versioissa on 6-portainen manuaali.
Kaikki uudella turbomoottorilla varustetut versiot ovat nyt myynnissä – Varaa omasi heti! Duster on etuvetoisena myös jo koeajettavissa jälleenmyyjillämme.
Duster TCe 130 4×2 alk. 17 299 €
Duster TCe 130 4×4 alk. 20 399 €
Lodgy TCe 130 alk. 18 399 €
Tutustu DusteriinTutustu Lodgyyn Katso kampanjatVaraa koeajoLöydä jälleenmyyjä
Saatavilla myös uudet Blue dCi -turbodieselmoottorit
Myös dieselmoottori on Dusterissa ja Lodgyssä uusi, WLTP-tyyppihyväksytty ja entistä tehokkaampi Blue dCi 115. Sandero ja Logan MCV -mallistoissa uusi Blue dCi on teholtaan 95 hv. Tämä dieselmoottori on aiempaa taloudellisempi, moderni turbodiesel, joka tarjoaa entistä korkeamman väännön ja tehon ja täyttää viimeisimmät Euro 6d-Temp päästösäännökset.
Pakokaasupäästöjen vähentämiseksi Blue dCi -moottori on varustettu hiukkassuodattimen (DPF) lisäksi AdBlue® SCR-järjestelmällä*. Tämä tekniikka muuttaa typenoksidipäästöjä (NOx) harmittomiksi kaasuiksi, mikä tekee Blue dCi -moottorista ympäristön kannalta merkittävästi edeltäjiään puhtaamman valinnan. AdBlue® -lisäainetta on saatavilla mm. huoltoasemilta ja auto ilmoittaa, kun AdBlue® -säiliö on täytettävä.
* AdBlue® SCR-järjestelmässä pakokaasujen hiukkassuodattimeen suihkutetaan erikseen täytettävästä säiliöstä AdBlue® -nestettä, jonka sisältämä ammoniakki (NH3) aiheuttaa kemiallisen reaktion muuttaen typenoksideja puhtaammiksi kaasuiksi (vesihöyryksi ja harmittomaksi typeksi).
Sandero alk. 9 399 €Logan MCV alk. 10 399 €Duster alk. 14 399 €7-paikkainen Lodgy alk. 18 399 €